Food & Lifestyle Quiz cu Dr. Sorina Stroe

Suntem Bucate pe Roate și ne ocupăm cu răsfățul papilelor gustative ale clienților noștri. We do everything FOOD! Mâncarea este pentru noi o sursă de inspirație, o bucurie, un ritual, un moment de relaxare și un business pe care îl adorăm 🙂 

Ce înseamnă totuși alimentația zilnică și alte obiceiuri cotidiene adiacente pentru invitații noștri? Aflăm împreună în acest FOOD & LIFESTYLE QUIZ!

A acceptat invitația noastră  DR. SORINA STROE, Asistent Universitar la catedra de Estetică Dentară a Facultății de Medicină Dentară UMF Carol Davila București. Activitatea sa profesională se desfășoară în clinica https://mgmedical.ro/  în special în estetică dentară și implantologie.

Am aflat cum reușește să mențină echilibrul perfect pentru a se dedica profesiei, dar și familiei deopotrivă, fiind mamă a doi copii (de 3 ani, respectiv 4 luni) și am primit sfaturi utile de urmat atunci când ne dorim să  purtăm zâmbetul larg pe buze 😊

 

——————- Start FOOD & LIFESTYLE QUIZ ——————-

 

BpR: Igiena danturii pare una extrem de simplă. Dar nu e! 3 elemente de respectat zilnic?

Sorina Stroe: Este simplă dacă deprindem obiceiuri corecte. Aceste elemente de respectat zilnic sunt: spală dinții corect de 2 ori pe zi, dimineața și seara, folosește dușul bucal seara dupa periaj, nu spăla dinții imediat după ce ai mâncat!

 

BpR: Cum arată mesele unui medic stomatolog ocupat care este și mamă a doi copii?

Sorina Stroe: Pe principiul să nu faci ce face popa, ci ce zice popa, am să răspund sincer: nu mănânc mic dejun, așa m-am învățat de când eram copil. La masa de prânz de obicei comand și mănânc fie o salată, fie o ciorbă/supă, fie un fel principal, dar niciodată două feluri. Cina este în familie, constând de cele mai multe ori din mâncare gătită potrivită pentru toți membrii familiei. Când am timp iau și gustări de fructe. Proiectul vieții mele nu foarte reușit este să beau apă:-)

 

               BpR: Care sunt alimentele care ne strică smalțul, îl colorează și produc tartru?

Sorina Stroe: Cei mai “păcătoși” agenți coloranți se află în băuturile de tip cafea/ceai. Însă coloranții sunt la tot pasul în viața noastră, inclusiv în produsele de igienă dentară ce conțin clorhexidină. Acesta este un foarte bun dezinfectant de uz oral, dar are acest side effect de a colora dinții. În condiții de bună igienă și controale periodice la medicul dentist (o data la 6 luni) orice mică problemă e ușor de rezolvat!

 

BpR: Care sunt cele mai benefice alimente și lichide pentru menținerea sănătății bucale in mod natural?

Sorina Stroe: Sincer, nu am vreun tips and tricks nemaiauzit 🙂 O dieta echilibrată care să includă toate grupele alimentare e ingredientul esențial pentru a păstra sănătatea orală. Fructele și legumele de orice fel ar trebui să facă parte din regimul nostru zilnic, așa cum e de preferat să evitam băuturile carbogazoase (mai ales atunci când ele conțin și zahăr), produsele de patiserie și dulciurile.

BpR: Știm că mulți dintre noi se feresc de aparate dentare de frica menținerii igienei bucale și de teama că ar fi greu de suportat. Explică-ne acest mit!

Sorina Stroe: Ortodonția a căpătat o adresabilitate mult mai mare în rândul pacienților tineri, dar și celor adulți, ceea ce e este minunat. Personal, aș estima că trimit un procent de 30-35% dintre pacienții pe care îi văd la medicul ortodont pentru un consult. Ce vreau să spun este că există multă cazuistică, cel puțin la noi. Igiena purtătorului de aparat dentar este cu siguranță mai laborioasă, însă cu timpul devine un obicei cotidian, și, de obicei, dacă punem în balanță avantajele și dezavantajele, aceasta sigur va înclina în favoarea avantajelor în cazul unui pacient care are nevoie de tratament ortodontic.

 

BpR: Albire sau fațete?   

Sorina Stroe: Aici există întradevar un miraj al esteticii. Ne place să vedem dinți frumoși, albi, aliniați, perfecți. Să știți, însă, că arareori acei dinți sunt “doar” rezultatul unui proces de albire dentară. În cele mai multe cazuri, dinții perfecți pe care îi admirăm la diverse personalități, sunt fațete dentare (procedură minim invazivă ce necesită slefuirea unui strat subțire de smalț dentar). Mulți pacienți întreabă: “Am nevoie de albire/fațete?”.  Extrem de sincer, aceste proceduri sunt exclusiv din sfera esteticii dentare. Nu pot să spun că, medical, este NEVOIE de ele. Sunt alegeri pe care le facem pentru a ne simți mai bine în propria piele. Câtă vreme ele sunt asumate și cântărite, sigur că încurajez pacienții să le acceseze.

BpR: Ca medic, dar și în calitate de femeie care a traversat două sarcini înțelegi importanța sănătății fizice. Cum te menții?

Sorina Stroe: Sport-sport-sport:-). Am început să fac sport la 20 de ani. Până atunci nu făceam nimic. De 15 ani sunt dependentă de sport și asta mă face să mă simt foarte bine! Am făcut sport zilnic inclusiv în perioada celei de-a 2 – a sarcini, motiv pentru care, probabil, am și avut parte de niște sarcini extrem de ușoare și care mi-au permis să-mi desfășor activitățile zilnice inclusiv în ziua în care am născut. Cât despre alimentație, evident că nu m-am ghidat după bine cunoscutele vorbe din popor cum că trebuie să mănânci cât pentru 2, însă nici nu m-am abținut de la nimic. Echilibrul e totul în viață. 🙂

 

BpR: Supermarket sau producători locali?

Sorina Stroe: De câte ori pot aleg producătorii locali. De multe ori e totuși mai simplu, rapid și la îndemână supermarket-ul ☺️

 

BpR: Există ingrediente care nu lipsesc din frigiderul familiei tale datorită aportului lor de nutrienți?

Sorina Stroe: Produsele lactate, legumele și fructele.

 

BpR: La evenimentele de familie gătești sau preferi catering-ul?

Sorina Stroe: Când pot gătesc, când nu gătește Bucate pe Roate excepțional pentru mine:-)

 

BpR: Care ar fi platoul potrivit din meniul Bucate pe Roate pentru un botez având în vedere că ai organizat deja două astfel de evenimente😊

Sorina Stroe: Lăsând la o parte cele 2 botezuri, după multe ocazii în care am comandat de la Bucate pe Roate, pot să spun sincer că nu dai greș cu nicio variantă și că alegerea depinde foarte mult de invitați.

 

BpR: Contextul actual este unul dificil pentru fiecare dintre noi. Te-a speriat Covid-19? Cum a arătat această perioadă pentru medicii stomatologi? Ce recomandări există pentru a ne menține imunitatea ridicată?

Sorina Stroe: Sigur că e dificil și pentru noi, mai ales că încă nu am înțeles pe deplin cu ce avem de a face. Avantajul în domeniul meu, așa cum am citit și în mai multe studii ale Asociației Dentare Americane, este că noi deja foloseam protocoale foarte performante în sterilizarea cabinetului și a instrumentarului în protecția împotriva oricărui tip de infecție, nu doar Covid. Cu noile protocoale sporite consider că suntem un mediu sigur. Sunt de respectat recomandarile OMS si DSP referitoare la măsurile de precauție, însă una peste alta, sincer, viața trebuie să continue încet, încet. Și odată cu ea și tratamentele dentare. Acele 2 luni cât am fost închiși ca și practică au adus probleme mari pentru mulți pacienți.

 

BpR: Zâmbim pe final! Povestește-ne cea mai amuzantă întâmplare din bucătăria ta sau petrecută într-un restaurant sau in alt context legat de mancare?

Sorina Stroe: Ar fi multe. Am să aleg însă un exemplu recent cand am vrut să fac bezele.  După ce le-am băgat la cuptor înfoiate și mărețe au leșinat 10 minute mai tarziu într-o mare gelatină. Nu sunt nici pe departe o artistă în ale gătitului, iar cu bezelele sigur ieșisem din aria mea, însă m-am relaxat măcar 😊

 

BpR: Mulțumim Sorina pentru faptul ca ai răspuns pozitiv invitației noastre și pentru faptul că Bucate pe Roate se află pe lista furnizorilor de catering preferați.

Food & Lifestyle Quiz cu Oana Niță

Suntem Bucate pe Roate și ne ocupăm cu răsfățul papilelor gustative ale clienților noștri. We do everything FOOD! Mâncarea este pentru noi o sursă de inspirație, o bucurie, un ritual, un moment de relaxare și un business pe care îl adorăm 🙂 

Ce înseamnă totuși alimentația zilnică și alte obiceiuri cotidiene adiacente pentru invitații noștri? Aflăm împreună în acest FOOD & LIFESTYLE QUIZ!

În prima săptămână a anului 2021 este alături de noi Oana Niță, instructor de fitness, o femeie cu o energie debordantă și cu ambiție de fier.

Și-a descoperit pasiunea în urmă cu 10 ani după o carieră în antreprenoriat si avocatură. A plecat în Statele Unite ale Americii în 2011 urmând acolo cursurile celor mai recunoscute școli de fitness, respectiv NASA și AFAA.  A revenit acasă cu o nouă abordare asupra vieții, obținând de-alungul anilor numeroase certificări naționale și internaționale în multe tipuri de antrenamente despre care ne povestește chiar în quiz-ul nostru.

Înainte de a intra “în pâine” vă spunem că pe Oana o puteți găsi la LadyFit Gym. Predă clase de grup, antrenamente online, clase private online și antrenamente private one on one, iar dacă vă doriți puteți apela la ea pentru a vă monitoriza dieta zilnică după kilogramele acumulate de sărbători .   Strâns legat de jobul ei este și businessul pe care îl conduce și anume www.fitnessoutfits.ro . Girls go shopping! Dar nu pe stomacul gol că suntem totuși în lumea Bucatelor 😊

 

BpR: Care este regimul de viață al unui antrenor de fitness?

Oana Niță: Este exact ca al oricărei alte persoane: merg la muncă, mănânc sănătos (de cele mai multe ori 😊), fac zilnic sport. De multe ori, chiar dacă munca mea este cea de antrenor de fitness și petrec multe ore in sală, antrenamentul meu îl fac separat.

 

BpR: Care sunt primele recomandări pentru o personă care vrea să slăbească?

Oana Niță: Să apeleze la un nutriționist și să respecte sfaturile lui. Prin sport (fără o nutriție corectă) se slăbește foarte greu (câteodată deloc) și într-un timp mai îndelungat.

 

BpR: Antrenamentele pe care le predai sunt unele dintre cele mai intense antrenamente cardio! Povestește-ne puțin despre ele și despre beneficiilor lor!

 

Oana Niță: Da, predau tot felul de antrenamente, iar unele dintre ele sunt foarte intense. Sunt certificată în USA în câteva tipuri de antrenament (INSANITY, P90X, TRANSFORM, TABATA, Core de Force etc) adresate mai mult persoanelor cu rezistență medie spre mare. Fiecare în parte are un protocol de antrenament specific și numeroase beneficii. Toate au în comun gradul de rezistență ridicată, faptul că ard foarte multe calorii, te provoacă să-ți atingi capacitatea maximă de antrenament, nu sunt pentru oricine și trebuie făcute sub supravegherea unui instructor certificat.

BpR: Cum arată mesele tale zilnice? Urmezi diete?

Oana Niță: Diferit în funcție de zi. Am zile când am antrenamente foarte devreme dimineața și atunci sar peste micul dejun și iau un shake de proteine dupa antrenament. Zile când termin antrenamentele foarte târziu seara (20-21) și iau o cină mai ușoară târziu. Încerc să mănânc cât mai sănătos și să-mi asigur necesarul zilnic de nutrienți. O zi obișnuită consider totuși că ar trebui să arate așa: omleta cu ciuperci și roșii dimineața, curcan la grătar cu risotto cu legume la prânz și dorada la cuptor cu legume mexicane sau salată asortată cu piept de pui și avocado seara.

BpR: Un antrenor trebuie să fie mereu atent la semnele corpului său. Care sunt aspectele medicale sau parametrii pe care îi urmăresti mereu?

Oana Niță: Când mă simt obosită realizez că am nevoie de câteva zile de pauză de la sport. Fac regulat analizele obișnuite și așa ar trebui să facă toată lumea. La ele trebuie să le adăugăm pe cele specifice unor afecțiuni preexistente (cum ar fi în cazul meu analizele de tiroidă). Trebuie consultat medicul de familie și respectate indicațiile lui.

 

 

BpR: Atunci când te relaxezi ce iți face plăcere să mânânci? Gătești sau e home delivery?

Oana Niță: Pfff :))) Când mă “relaxez” mănânc ceva greu, gen cartofi prajiți cu pui și mujdei de usturoi, sau un burger :)))

Îmi place foarte tare să gătesc dar câteodată prefer home delivery pentru mâncărurile complicate ;).

 

BpR: Care sunt alimentele pe care nu avem voie să le consumăm sau cel puțin nu în exces?

Oana Niță: Trebuie să consumăm de toate și nimic în exces.

 

BpR: Admiți celor pe care îi antrenezi să consume alcool moderat?  Sau consideri total interzis?

Oana Niță: Nu consider alcoolul total interzis, dar trebuie consumat cu moderație. Alcoolul îngrașă cel mai tare.

BpR: Ce recomanzi ca fiind o masă corectă de seară?

Oana Niță: Carne (pui, pește) cu legume la grătar, fierte sau abur.

 

BpR: Ai anumite reguli sau ritualuri înainte sau după antrenament?

 

Oana Niță: Da. Câteodată, când sunt obosită iau un preworkout înainte de antrenament cu 30 min, iar după antrenament (în funcție de antrenamentul făcut) iau un shake de proteine.

 

 

BpR: Când trebuie să mâncăm în funcție de antrenament?

Oana Niță: Depinde de antrenament. Cu 3 ore înainte de cardio și cu 2 ore înainte de rezistentă/tonifiere.

BpR: Multe doamne au probleme cu celulita! Cum prevenim apariția ei prin alimentație și sport?

Oana Niță: Greu de spus. Suntem atât de diferite astfel că nu există o regulă anume. Iar celulita, în unele cazuri, poate fi o boala și trebuie tratată ca atare, urmând sfaturile unui medic. Dar, pentru a preveni ceea ce numim noi celulita trebuie să consumăm cât mai puține sucuri acidulate, alcool, brânzeturi și să facem regulat sport și masaj.

 

BpR: Cum ne menținem în perioada aceasta în care sălile au fost mai mult închise decât deschise? Ce putem face acasă?

Oana Niță: Orice fel de mișcare făcută acasă sau în parc, online sau nu este mai bună decât sedentarismul. Da, online-ul este plin de antrenamente de toate felurile. În mediul online poți face antrenamente private în care antrenorul îți face un program de antrenament specific în funcție de necesitățile și dorințele tale, dar poți face și antrenamente de grup. Noi, la LadyFit gym avem mai multe variante. Poți face antrenamente LIVE pe ZOOM în timp ce predăm și clasele la sală (avem 12 astfel de antrenamente pe zi, din oră în oră în 2 cluburi – în jur de 65 pe săptămână, de toate felurile). Sau posibilitatea de a nu face antrenamentele live, caz în care găsești 6 -7 antrenamente / zi timp de 5 zile pe săptămână + 2 sâmbătă. Cred că avem cea mai bună ofertă de pe piață, varietatea antrenamentelor este extraordinară și este imposibil să nu gasești ceva să-ți placă.

 

BpR: Care este preparatul perfect penru Oana din meniul Bucate pe Roate?

Oana Niță: Quiche cu somon, brânză de capră și spanac <3

 

BpR: Știm că ești o persoană pozitivă, tonică și că râzi cu gura până la urechi mereu! Sigur ți s-a întâmplat vreodată ceva amuzant în bucătărie 😊 Let us laugh a little 😊

Oana Niță: În anul 2000 am facut în America un master în Stiințe Politice și am fost cazați în apartamente cu bucătărie comună. Primii cazați în apartament am fost eu și Bogdan (soțul meu) iar într-o dimineață când băteam ouale pentru omletă, a venit și colegul nostru de apartament, dar nu l-am auzit intrând si nici nu-l cunoșteam. Când am auzit un /Hello/ în spate (stiind că sunt singură) am aruncat castronul cu ouă murdărind TOATA bucătăria, inclusiv dulapurile de sus, dar m-a ajutat să curăț bucătăria și a devenit unul dintre cei mai buni prieteni ai noștri (chiar și acum). Food and fun bring people together 😊

 

BpR: Mulțumim Oana că ai răspuns pozitiv invitației noastre la început de an! Să avem un 2021 minunisim!

 

Pe Oana Niță o gasiti la: https://ladyfit.ro/

FB: https://www.facebook.com/oana.nita.37

INSTAGRAM: https://www.instagram.com/oananita1/